6.30 – 8.30 „Powitalny poranek”
Oczekiwanie na dzieci, Zabawy indywidualne i grupowe w kącikach zainteresowań, praca kompensacyjno – korekcyjna z dzieckiem, zabawy muzyczno – ruchowe, poranna gimnastyka.
08:30 – 9:00 „Zdrowy poranek”
Czynności porządkowo-gospodarcze.Przygotowujemy salę, sprzątamy stoliki, odkładamy zabawki. Doskonalenie czynności samoobsługowych, czynności higieniczne.Przygotowanie do śniadania, pomoc przy nakrywaniu do stołu. Zasiadamy do wspólnego śniadania – uczymy się kulturalnego spożywania posiłków. Myjemy ząbki.
9:00 – 10.30 „Nauka i odkrywanie otaczającego nas świata”
Zajęcia dydaktyczne prowadzone w grupach(czas zajęć dopasowany do grupy wiekowej)Realizujemy zadania edukacyjne oparte na podstawie programowej wychowania przedszkolnego, poprzez działania z całą grupą, w mniejszych zespołach, oraz pracę indywidualną. Uczymy, doskonalimy umiejętności- wykorzystując naturalną aktywność i ciekawość dzieci. Organizujemy sytuacje badawcze, które pozwalają odkrywać dzieciom tajemnice otaczającego nas świata.
10.30-12.00 „ Rozwijanie talentów”
To czas, który nasze dzieci mogą spędzić na poszukiwaniu swoich talentów podczas zajęć dodatkowych,swobodnej zabawy, zabawach ruchowych, taneczno -rytmicznych, językowych, sportowych, plastycznych. Gdy pogodapozwala, naukę i zabawy edukacyjne oraz realizację projektów badawczych przenosimy na świeże powietrze. Ten czas wykorzystujemy również na spacer, na zajęcia sportowe i beztroskie zabawy na pobliskich placach zabaw. Podczas niesprzyjającej pogody – zajęcia przyrodnicze, zabawy swobodne lub praca indywidualna w sali przedszkolnej.
12.00 – 13.00 „Obiad”
Po spacerze czas na obiad. Staramy się zjadać wszystko lub chociaż spróbować każdej potrawy – nie tylko tych ulubionych. Doskonalimy umiejętność samodzielnego spożywania posiłku oraz posługiwania się sztućcami. Dbamy o kulturalne zachowanie przy stole. A po skończonym posiłku dokładnie myjemy ręce, zęby i buzie.
13.00 – 14.30 Maluszki przenoszą się do “krainy ciszy”
Po ciekawym i pracowitym przedpołudniu przychodzi czas wyciszenia przy muzyce relaksacyjnej, ciekawej książce, słuchowisku. Niejeden zmęczony przedszkolak smacznie zasypia, by nabrać sił na popołudniowe malowanki, wycinanki i inne zabawy. Niektórzy budzą się dopiero przed podwieczorkiem.
13.30- 15.15 „Relaks, spotkanie z książką, zajęcia rozwijające i oczywiście zabawa”
To czas przeznaczony na poobiedni relaks,warsztaty plastyczne, florystyczne, teatr, taniec, zabawy konstrukcyjne, integracyjne, gry dydaktyczne, układanie puzzlli, zabawy ruchowe, zabawy tematyczne. Każdy może odkrywać własne upodobania i doskonalić swoje talenty.
15.15 – 15.30 „Smacznie i zdrowo”
Czynności samoobsługowe, porządkowo-gospodarcze i higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek, to kolejna porcja owoców i warzyw oraz czas na maleńkie słodkości: galaretkę owocową, jogurt, babkę drożdżową, kruchego rogalika nawet kromkę chleba…
15.30 – 16.30 „Miłe pożegnanie”
Po podwieczorku pierwsze przedszkolaki wracają z rodzicami do domu, pozostałe zaczynają ulubione zabawy w małych i większych grupach wg własnych potrzeb i zainteresowań. Gdy jedni tworzą wspaniałe budowle, inni wybierają gry planszowe, puzzle, zabawy tematyczne. Zabawy zorganizowane lub dowolne. Indywidualna praca stymulacyjna lub korekcyjno -kompensacyjna. Kontakty indywidualne. Rozchodzenie się dzieci.
I dopiero głos dzwonka o drzwi przypomina, że nadszedł czas pożegnania – kolejne dziecko wychodzi do domu. Na szczęście można powiedzieć: „Do jutra…”