– Głównym celem nauczania języka angielskiego jest umożliwienie dziecku dobrego startu językowego poprzez osłuchanie i oswojenie z jego melodią i strukturą.
– Zajęcia prowadzone nowatorskimi metodami pracy umożliwiają dziecku w stopniu podstawowym rozumienie i posługiwanie się językiem dla celów komunikacyjnych.
– Praca lektora z dzieckiem powoduje osłuchiwanie się z językiem obcym podczas zajęć i zabaw grupowych, które sprawiają, że dzieci zaczynają przyswajać język angielski w sposób dla siebie naturalny tak jak się to dzieje w przypadku języka ojczystego.
– Zakres tych zajęć to 4h/ miesiąc na każdą grupę.
– Rytmika i taniec jest jednym ze sposobów przeżywania i przekazywania emocji.
– Jest formą zabawy i odprężenia, umożliwia regenerację sił fizycznych, psychicznych oraz podnosi sprawność ruchową.
– Dziecko od najwcześniejszych lat odczuwa potrzebę ruchu, a muzyka dodaje specjalnego wyrazu tym ruchom. Dziecko poruszając się zgodnie z nakazami muzyki odczuwa ją bardziej aktywnie i łatwiej rozumie jej charakter.
– Duża swoboda ruchu podskoki, bieg, chód, muzyka działają na wyobraźnię dziecka, dostarczają dodatkowych bodźców i przeżyć emocjonalnych.
– Wspólnym celem zabaw i tańców przy muzyce jest rozwijanie w dzieciach poczucia kolektywizmu oraz zwiększenia karności i odpowiedzialności. Dzięki pracy zespołowej rozwijają się indywidualne zdolności każdego dziecka.
– Zajęcia rytmiczno – taneczne pozwalają ujawnić inicjatywę, aktywność i samodzielność uczniów.
– Głównym celem takich spotkań jest stwarzanie dziecku możliwości do spontanicznej- odtwórczej i twórczej ekspresji muzycznej.
– Zajęcia rozwijają zdolności i umiejętności muzyczne, wdrażają do świadomego opanowania całego aparatu ruchowego, kształtują estetykę ruchu oraz rozwijają zamiłowanie do muzykowania.
– Zakres tych zajęć to 4h/ miesiąc na każdą grupę.
– Dzieci spędzają w pozycji siedzącej dużo czasu. Im wcześniej wykryta wada, tym łatwiejsza terapia
– Wiek przedszkolny w rozwoju dziecka to okres intensywnego kształtowania postawy ciała i ewentualne groźby powstania różnych wad rozwojowych, takich jak: skolioza, lordoza, płaskostopie, szpotawość kolan.
– Postawa ciała jest obrazem jego stanu fizycznego i zdrowia.
– Zajęcia zostaną określone na podstawie obserwacji i dostosowane do wieku dziecka. Zakres tych zajęć to 4h/ miesiąc na każdą grupę.
– Logopeda przeprowadzi orientacyjne badania słuchu, zwróci uwagę na zgryz dziecka i w zależności od potrzeb skieruje na konsultacje ortodonty, laryngologa i audiologa- badanie słuchu.
– Dzieci będą spotykały indywidualnie na zajęcia z logopedą, po badaniach mowy i postawieniu diagnozy w zależności od potrzeb.
– O zakończeniu terapii logopedycznej powiemy, gdy poprawna wymowa utrwali się w mowie potocznej.
– Zakres tych zajęć to 12h pracy miesięcznie.
– Charakter zajęć będzie się koncentrował na treściach związanych z indywidualnym rozwojem dziecka zgodnie z zaleceniami zawartymi w orzeczeniu o wczesnym wspomaganiu lub kształceniu specjalnym.
– Zakres tych zajęć to 8h pracy miesięcznie z każdym dzieckiem.
– Nad programem przygotowanym indywidualnie dla każdego dziecka czuwa zespół nauczycieli, specjalistów.
– Wszystkie czynności, ustalenia, działania, terapia, itd. zawsze są dokonywane przy współudziale rodziców dziecka (wymóg zgodny z rozporządzeniem MEN w sprawie wczesnego wspomagania i kształcenia specjalnego).
– Do różnych dysfunkcji są dobierane różne metody pracy. Wyjściem będzie wywiad z rodzicami, obserwacja, informacje zawarte w opiniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
– Plan terapeutyczny będzie ewaluowany co miesiąc pod kątem postępów i konsultowany z rodzicami.
– Zakres tych zajęć to 8h/ miesiąc na każdą osobę
– Wspólne posiłki stanowią okazję do spróbowania różnorodnych dań i poznania zasad zachowania się przy stole.
– Dzieci otrzymują posiłki kolorowe, urozmaicone pod względem składników odżywczych, ciepłe i smaczne.
– Posiłki są zawsze przygotowywane ze świeżych produktów, bez ulepszaczy i konserwantów.
– Dzieci jedzą posiłki w swoich salach.
• I śniadanie 8:30 – 9:15
• Obiad 2-daniowy 11:45 – 12:15
• podwieczorek 14:30 – 15:00
Leżakowanie w przedszkolu
jest szczególnie ważne dla każdego malucha, bez względu na wiek.Zajęcia w przedszkolu odbywają się w hałasie, a dzieci poświęcając sobie nawzajem całą swoją energię potrzebują odpoczynku i krótkiego snu, by zregenerować siły. Psychologowie twierdzą iż jak najbardziej tak, taka przerwa w intensywnym dniu pełnym zabawy, dobrze zrobi dziecku, którego układ nerwowy nie jest w stanie funkcjonować na pełnych obrotach tak wiele godzin. Dziecko będące w domu, nie bawi się tak intensywnie i długo jak w przedszkolu.
Z pewnością nie zmuszamy dziecka do leżakowania, gdyż zniechęcimy je i spowodujemy w nim niechęć do przedszkola oraz jego tradycji. Jednak by dziecko zachęcić do odrobiny odpoczynku, można pobawić się z nim w „śpiocha” lub inną zabawę przez nas wymyśloną, która podstępem “zmuli” go i ukołysze do drzemki lub chociaż odpoczynku na leżaku. Sprawdzonym sposobem jest również czytanie bajek lub śpiewanie kołysanek, lub można włączyć spokojną i delikatną muzykę w tle. Najtrudniejsze jest kilka pierwszych podejść i dni początkującego przedszkolaka, który w domu nie był nauczony drzemania. Najlepiej jest kłaść malucha zawsze o jednakowej porze dnia , gdyż z czasem przyzwyczaja się i samodzielnie położy do snu by odpocząć.
Przedszkole wyposażone jest w nowe, dostosowane dla dzieci w wieku przedszkolnym leżaki, poduszki, pościele, prześcieradła oraz kolorowe poszewki i poszwy firmy „Moje Bambino”.
Blisko terenu posesji znajduje się bogato wyposażony plac zabaw w którym dla każdego znajdzie się coś ciekawego. Na pewno nikt nie będzie się tam nudzić.
Plac zabaw jest ogrodzony z wszystkich. Podłoże składa się z certyfikowanej, miękkiej nawierzchni oraz trawy. Na środku, w centralnym miejscu znajduje się piaskownica w kształcie słoneczka, w której jest zawsze czysty, świeży piasek. Chętnie tam bawią się maluszki, budując zamki z piasku, robiąc babki i figurki piaskowe.
Tuż przy wejściu na plac znajduje się szereg kolorowych ławek. Większe przeznaczone są dla opiekunów, pilnujących swoich pociech, a mniejsze dla dzieci zmęczonych po zabawie. Stoją tam też kosze na wszelkiego rodzaju odpady. Każdy zobowiązany jest do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i utrzymania porządku. Po lewej stronie, obok ławek, są huśtawki wyposażone w specjalne zabezpieczenia, które chronią dziecko przed wypadnięciem. Po prawej stronie piaskownicy stoją trzy zjeżdżalnie, ustawione od największej do najmniejszej. Wejście do każdej z nich jest bardzo bezpieczne, ponieważ schody wyposażone są w drewniane, solidne barierki. Natomiast w prawym górnym rogu placu, są kolorowe drabinki, dostosowane do wzrostu malucha. Można się na nich podciągać, większe dzieci mogą robić na nich fikołki.
Wszyscy lubią przychodzić na ten plac zabaw, ponieważ każdy znajdzie tutaj coś dla siebie i miło spędzi czas.